Österskär, Stockholm, Sweden

onsdag 8 december 2010

Dagens schema

I dag ser min dag ut så här:

Ninni -

vaknar 06.20. Snoozar till 06.40 - ajabaja!!

Frukost med barnen framför Julkalendern - som förövrigt är så enormt bra tycker vi :)

Tjata, tjata på tandborstning, påklädning (tusen tack till den på SVT som hittat på påklädningstävlingen på Bolibompa - jisses vilken fart det blir på barnen ;))

På med kläder som passar i Sibirien och i Österskär.

Puss och hejdå till Elina och hennes två kompisar som är så stora att de nu går själva.

Skrapa bil, in med Noel, åka till Tärnans förskola - vårt mysiga mysiga dagis.

Kl. 08.15

Röja i köket.
Sätter mig vid datorn. Går igenom mejl. Smsar med Fia om att vi ska träna och träffas för att gå igenom budget mm. Måste få in lunch också. Slutar med att vi hoppar över träningen, tyvärr allt för ofta. Det blir lunchmöte på Solbrännan. En promenad ska jag allt ta dit - härligt och D-vitamininjicerande.

Kaffe eller te - te blev det. Njuter av min nya tekopp från Indiska och ett ljuvligt te från Gateau - vardagslyx.



Nu ska jag skriva fakturor.

Förövrigt på min lista just nu:

Inventera vårt lager - det är så mycket som gått iväg de senaste dagarna att vi har tappat kontrollen.

Gå igenom budgeten med de nya , högre priserna, som beror på de galet höga bomullspriserna i världen. Lustigt att inse att alla branscher har den här typen av börsliknande faktorer att ta hänsyn till. När jag jobbade på Svensk Mjölk var det Mjölkpriser - nu bomullspriser.

Hitta nya vägar att hitta bra säljare på. I går träffade jag Academic Work - får se om de kan hjälpa till på ngt sätt. Just detta tar upp en väldigt stor del av min tid just nu.

Skicka iväg fakturor.

Medmera medmera...

Snart kommer Fia med en vanlig dag för henne.

Fin Sibiriendag till er!! Det är ju faktiskt väldigt härligt med den här typen av vinter tycker jag. Speciellt efter att ha hittat oslagbart varma kängor :). Solen skiner och träden gnistrar - I like.

Ninni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade